Resultaat 91 - 100 (van 130)

• Eus roept leerlingen op tot lezen Bekijk details

25 oktober 2022

Op dinsdag 25 oktober heeft schrijver Özcan Akyol, oftewel Eus, de derde- en vierdejaars leerlingen van het Etty Hillesum Lyceum opgeroepen tot lezen. Dit vond plaats in de Deventer Schouwburg. Ook Alice van Diepen, directeur van de Bibliotheek Deventer en Wiebo Spoelstra, directeur van het Etty Hillesum Lyceum waren aanwezig en gaan zich gezamenlijk inzetten om het leesplezier onder jongeren te bevorderen.

• Wijziging openingstijden Bibliotheek Colmschate Bekijk details

14 oktober 2022

Vanaf volgende week maandag, 17 oktober, veranderen de openingstijden van de Bibliotheek Colmschate.

• Kunstcircuit gaat verder binnen de Bibliotheek en Schouwburg Bekijk details

14 oktober 2022

Kunstcircuit Deventer is al jarenlang de plek waar je kunt (leren) zingen, dansen, schilderen en musiceren, en waar je als cultuurmaker terecht kunt voor ondersteuning, advies en bemiddeling. De Bibliotheek Deventer en Schouwburg Deventer nemen op initiatief van Kunstcircuit beide een deel van de activiteiten en functies van Kunstcircuit Deventer over.

• Opening nieuw IDO bij KonnecteD Bekijk details

10 oktober 2022

Op maandag 10 oktober openden KonnecteD-directeur Jeroen van der Geest en bibliotheekdirecteur Alice van Diepen officieel het nieuwe Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) in het pand van KonnecteD aan Kamperstraat 40 in Deventer. Iedereen met vragen over digitale regelzaken van de overheid kan nu ook hier terecht voor gratis hulp en advies.

• De kinderboekenweek is GI-GA-Groen! Bekijk details

30 september 2022

Van 5 t/m 16 oktober is het weer de Kinderboekenweek! Dit jaar gaan we op avontuur in de natuur met het thema Gi-Ga-Groen. In de Bibliotheek organiseren we allerlei activiteiten. Of kom langs in de bieb, we hebben heel veel leuke Gi-Ga-Groene boeken voor je klaarstaan.

• Blog: de wonderlijke wereld van kinderboeken Bekijk details

22 september 2022

Als kind las ik graag sprookjesboeken. Ik had Klein Duimpje nog niet uit of ik begon aan het Lelijke jonge eendje. Het kon me niet eng genoeg zijn, zelfs als Roodkapje werd opgegeten door de wolf.

• De Artificiële Intelligentie (AI) Parade is gestart Bekijk details

20 september 2022

Op 15 september is de AI-parade feestelijk geopend in de bibliotheek van Zwolle. AI, ook wel bekend als artificiële intelligentie, is overal om ons heen. Toch is het voor veel mensen onbekend. Wij willen daar verandering in brengen. Tijdens de AI-parade kom je door inspirerende lezingen, dialoogsessies, exposities en workshops meer te weten over Artificiële Intelligentie.

• Deventer bundelt krachten om technische sector te promoten Bekijk details

15 september 2022

Technologie ontwikkelt zich steeds sneller en beïnvloedt ons leven in hoge mate. Dat is ook te zien op de arbeidsmarkt. Bijna alle beroepssectoren zijn afhankelijk van goed geschoold technisch personeel. Het aantal openstaande vacatures is nergens zo groot als in de techniek en ICT.

• De Week van Lezen en Schrijven Bekijk details

18 augustus 2022

In Deventer heeft 7 procent van de volwassenen moeite met lezen, schrijven en/of rekenen. Landelijk is dit zelfs 12 procent. Dit probleem ontstaat meestal al op jonge leeftijd. Kinderen die opgroeien in een taalarme omgeving lopen een groter risico om op te groeien tot laaggeletterde volwassene. Tijdens de Week van Lezen en Schrijven willen we laten zien hoe leuk én belangrijk het is om (samen) te lezen.

• Help jij mee? Samen brengen we een uniek blad uit koorboek Lebuinuskerk terug naar Deventer Bekijk details

6 augustus 2022

De Athenaeumbibliotheek bewaart niet alleen boeken, we zorgen ook dat de collectie wordt aangevuld met nieuw erfgoed. De Athenaeumbibliotheek kan dit jaar een uniek blad van een boek uit de Lebuinuskerk terug halen naar Deventer. We hebben jouw hulp daarbij nodig!

Paginanavigatie