Resultaat 31 - 40 (van 127)

• Hulp bij het digitaal regelen van overheidszaken Bekijk details

19 oktober 2023

Er zijn tegenwoordig steeds meer dingen van de overheid die je zelf online moet regelen. Bijvoorbeeld het aanvragen van een AOW-uitkering, belastingaangifte, verlengen van een rijbewijs of aanvragen van zorgtoeslag. Het is fijn als iemand je hiermee op weg helpt.

• Duizend inschrijvingen voor nieuw bibliotheekabonnement! Bekijk details

6 oktober 2023

In september introduceerden wij het gratis abonnement voor jongeren tot en met 27 jaar. We deden dit met een feestelijke aftrap in de Bibliotheek Centrum. Vandaag, amper een maand na de introductie van het abonnement, verwelkomden wij het 1000ste jongerenlid.

• Terugblik voorstelling Laaggeletterd Bekijk details

5 oktober 2023

Tijdens de Week van Lezen en Schrijven presenteerden Hetsen & Visschers Training en Acteursbureau B.V. hun interactieve voorstelling 'Laaggeletterd' in onze Theaterzaal. Op een unieke en speelse wijze werd laaggeletterdheid onder de aandacht gebracht. Het publiek was niet slechts toeschouwer, maar werd actief betrokken en mocht zelfs verschillende scènes regisseren!

• Maak kennis met digitaal lezen Bekijk details

28 september 2023

Goed nieuws voor jongeren die graag lezen of boeken luisteren. Of wanneer je juist op zoek bent naar een manier om lezen leuker te maken! Deze maand ging de nieuwe LEES-app van de Online Bibliotheek live.

• Hulp voor in de digitale wereld Bekijk details

28 september 2023

Ben je nieuwsgierig naar de digitale wereld, maar voel je je soms overweldigd? Speciaal voor onze inwoners die wel wat hulp kunnen gebruiken, hebben de Bibliotheek Deventer en Gilde-Seniorweb dit najaar een vernieuwd aanbod digitale cursussen en workshops. Of je nu wilt leren e-mailen, foto's delen of gewoon meer vertrouwd wilt raken met je computer: onze workshops voor beginners zijn de perfecte plek om te starten. Voor wie de smaak te pakken heeft, kan zijn digitale kennis verder uitbreiden met...

• Lenen zonder drempels: tot 27 jaar gratis én boetevrij Bekijk details

28 september 2023

Dat kinderen gratis lid zijn van de bibliotheek, heb je misschien al eens gehoord. Maar wist je ook dat sinds kort iedereen tot 27 jaar gratis lid is van onze bibliotheek? Bovendien rekenen wij voor die leeftijd geen telaatgeld (boete) meer. We hopen dat op die manier zoveel mogelijk kinderen en jongeren genieten van alle spannende, grappige, ontroerende en prachtige verhalen die we in huis hebben.

• We vieren 'thuis' tijdens de kinderboekenweek! Bekijk details

22 september 2023

Van 4 tot en met 15 oktober is het weer Kinderboekenweek! Dit jaar is het thema 'Bij mij thuis' en vieren we thuis in alle vormen, verschillen en gelijkenissen.

• Bijzonder tapijt bij entree Bibliotheek Deventer Bekijk details

21 september 2023

Duizenden spijkers zijn er geslagen in het bordes bij de toegang van onze hoofdvestiging. Bezoekers van de bieb vragen zich af; Is het braille? Een kunstwerk? Is het permanent of zijn ze er tijdelijk? Deventer is een kunstwerk rijker in de openbare ruimte en als plek werd gekozen voor de entree van onze bibliotheek.

• Afwijkende openingstijden Bibliotheek Bathmen Bekijk details

15 september 2023

Feest in Bathmen! Tijdens de Bathmense Kermis zijn de openingstijden van Bibliotheek Bathmen anders dan je van ons gewend bent.

• Deventer viert de Hanze in 2023 Bekijk details

11 september 2023

Dit jaar vindt het Hanzejaar plaats in negen Hanzesteden in Oost-Nederland, zo ook in Deventer! Het hele jaar door is er een uiteenlopend programma in de stad. We geven je alvast een kijkje in het programma van de Bibliotheek Centrum en de Athenaeumbibliotheek.

Paginanavigatie