Deventer week van het Leesplezier

Gepubliceerd op: 31 mei 2023 10:00

Op maandag 5 juni start de Deventer week van het Leesplezier. In deze week staat het stimuleren van leesplezier centraal. En dit doen we niet alleen, samen met onze partners van de Deventer Leescoalitie worden er op kinderdagverblijven, BSO’s en scholen leuke activiteiten georganiseerd.

Tijdens de Deventer week van het Leesplezier wordt er aandacht besteed aan lezen en voorlezen, dit doen we door onder andere muzikale voorleesfeestjes, Bookflix en het maken van een hoorspel naar aanleiding van een prentenboek.

Leesplezierfeest in de Bibliotheek Centrum

Op zaterdag 10 juni wordt de week afgesloten met een Leesplezierfeest in de Bibliotheek Centrum aan de Stromarkt. Op deze dag zijn er leuke workshops en voorstelling in de bieb!

Theatervoorstelling De Boekeling | 10.30 - 11.15 uur | €2,50
Mevrouw Boekeling is gek is op boeken. Ze heeft een bijzondere stapel boeken, die ze met alle kinderen wil delen. En geen boek is hetzelfde! Meer informatie over de voorstelling vind je hier.

Studio Pretletter | 11.00 - 15.00 uur
Je vindt de stand van Studio Pretletter op de jeugdafdeling op de eerste verdieping. Nicolien Geugies adviseert je over de mooiste kinderboeken en de leukste schrijfideeën.

Tekenworkshop door Tirza Beekhuis | 11.30 uur en 13.30 uur | Gratis
Tirza Beekhuis is een Deventer illustratrice van prentenboeken, onder andere Maki's zijn nooit moe en Scottie en Ever wil samen spelen. Ook illustreert ze boekkaften. Tijdens deze workshop gaat je kind creatief aan de slag aan de hand van Tirza's prentenboek Scottie. Geef je hier op voor de workshop

Verhalenverteller | 12.30 - 13.00 en 14.30 - 15.00 uur | Gratis
Op de jeugdafdeling van de Bibliotheek Centrum zit een verhalenverteller klaar om je kind (ca. 4-8 jaar) de mooiste verhalen te vertellen. Komen jullie ook langs?

Deventer Leescoalitie

De Deventer Leescoalitie bestaat uit vertegenwoordigers van Sine Limite, Etty Hillesum Lyceum, Aventus, Pabo Saxion, Gemeente en de Bibliotheek Deventer. Meer informatie over de Deventer Leescoalitie vind je hier.