Resultaat 41 - 50 (van 129)

• Afwijkende openingstijden Bibliotheek Bathmen Bekijk details

15 september 2023

Feest in Bathmen! Tijdens de Bathmense Kermis zijn de openingstijden van Bibliotheek Bathmen anders dan je van ons gewend bent.

• Deventer viert de Hanze in 2023 Bekijk details

11 september 2023

Dit jaar vindt het Hanzejaar plaats in negen Hanzesteden in Oost-Nederland, zo ook in Deventer! Het hele jaar door is er een uiteenlopend programma in de stad. We geven je alvast een kijkje in het programma van de Bibliotheek Centrum en de Athenaeumbibliotheek.

• Pukkel en tote bag - Blog Alice Bekijk details

6 september 2023

"De scholen zijn weer begonnen", staat op een groot spandoek bij mij in de buurt. Dat ze begonnen zijn blijkt ook uit het aantal fietsers in de vroege ochtend. Ik hoor twee jongens enthousiast hun rooster van de dag uitwisselen. Uit het enthousiasme leid ik af dat het brugklassers zijn, nog vol van de nieuwe school waar ze naar toegaan. Ik kijk om en zie flink gevulde tassen op hun rug. Het doet me denken aan mijn eigen start op de middelbare school. De klassieke leren schooltas was op z'n retour...

• Word je bewust van laaggeletterdheid Bekijk details

1 september 2023

In Nederland hebben 2,5 miljoen volwassenen moeite met lezen, schrijven en/of rekenen. Daardoor vinden ze vaak ook het omgaan met een computer of mobiele telefoon lastig. In de gemeente Deventer gaat het om 7% van de volwassenen. Van 8 tot en met 15 september is het de Week van Lezen en Schrijven. Ook dit jaar heeft de Bibliotheek Deventer weer een aantal activiteiten voor jong en oud op het programma staan om de bewustwording omtrent laaggeletterdheid te vergroten.

• Start nieuwe studiekring Bekijk details

25 augustus 2023

Ben je 50 jaar of ouder en wil je graag nieuwe mensen ontmoeten? Ben je nieuwsgierig aangelegd en deel je graag jouw eigen kennis? Geef je dan nu op voor een informatieve bijeenkomst over de nieuwe Studiekringen50plus van de Bibliotheek Deventer.

• Dare to be orange, voel je thuis in de bibliotheek Bekijk details

22 augustus 2023

Ben jij jonger dan 27? Dan kun jij je vanaf vandaag gratis inschrijven voor een abonnement bij de bieb! Onze deuren van al onze vestigingen staan wijd open voor alle jongeren tot 27 jaar die kennis willen maken met de bibliotheek.

• Let op: aankomende woensdag drukte verwacht in de Bibliotheek Centrum Bekijk details

22 augustus 2023

Plan je bezoek aan de Bibliotheek Centrum vooruit, op woensdag 30 augustus is het drukker dan normaal in de bibliotheek. Op deze dag staan de deuren van de Bibliotheek Centrum namelijk wijd open voor jongeren tot 27 jaar.

• VoorleesExpress zoekt voorlezers en coördinatoren Bekijk details

28 juli 2023

De VoorleesExpress introduceert het voorleesritueel bij gezinnen met kinderen van 2 t/m 8 jaar om het plezier in taal en verhalen te stimuleren. Bij ons in Deventer doen jaarlijks ruim 50 gezinnen mee!

• Deventer Woordwaarde Festival, de plek waar boeken, taal en literatuur tot leven komen Bekijk details

26 juli 2023

Ontdek deze zomer de ultieme ervaring voor taalliefhebbers in Deventer! Met de boekenmarkt als inspiratiebron staat volgende week de stad in het thema van boeken, taal en literatuur. Tijdens het Woordwaarde Festival kun je in de Bibliotheek Centrum terecht voor verschillende leuke workshops en lezingen.

• Werkzaamheden entree Bibliotheek Centrum Bekijk details

13 juli 2023

Afgelopen jaar is ons entreegebied vernieuwd tijdens de herinrichting van de Stromarkt. Deze zomer wordt het afgerond met een kunstwerk voor onze deur.

Paginanavigatie