Hoera! Bibliotheek Bathmen is vijf jaar.

Gepubliceerd op: 31 januari 2023 14:55

Hiep, hiep hoera! Vijf jaar geleden openenden de Wereldwinkel en de Bibliotheek Bathmen samen met het Gemeenteloket de deuren aan de Schoolstraat in Bathmen. Op zaterdag 4 februari vieren we dit jubileum met jullie!

De Bibliotheek in Bathmen

Wist je dat vanuit de 9.000 leesboeken, strips, films en informatieve boeken in de Bibliotheek Bathmen familieverhalen, historische romans en romantische boeken het meest worden geleend? Op de tweede plek staan de detectives, thrillers en avontuurlijke romans.

Naast onze reguliere collectie biedt de bibliotheek Bathmen ook een speciale collectie voor mensen met dementie of geheugenproblemen en hun direct betrokkenen. Dit is De Dementheek, dit is in 2021 tot stand gekomen in samenwerking met Bathmen Dementievriendelijk.

Wie wel eens in de Bibliotheek Bathmen komt weet dat je er lekkere fairtradekoffie van de Wereldwinkel kan drinken, een gezellig praatje kan maken met onze vaste gezichten op de vestiging, Jutta, Petra, Patricia en Yvonne. Vrijwilligers Krist, Annemiek en Emmy staan ook altijd voor je klaar.

De Wereldwinkel en het Gemeenteloket
Wereldwinkel Bathmen is de afgelopen vijf jaar uitgegroeid tot een eigentijdse winkel en heeft een grote collectie fairtradeproducten en duurzame producten. De missie van de Wereldwinkel is om mensen in ontwikkelingslanden te helpen een menswaardig bestaan op te bouwen door het verkopen van deze producten. Tenslotte is ook het Gemeenteloket een belangrijke voorziening aan de Schoolstraat. Een goed bereikbare locatie waar inwoners op afspraak terecht kunnen voor onder andere het verlengen van rijbewijs of paspoort, uittreksel uit het BRP of verhuizing.

Wie jarig is, trakteert

Op zaterdag ben jij van 10.00-15.00 uur van harte welkom om samen met ons het vijfjarig bestaan te vieren. We hebben koffie en thee met wat lekkers voor je klaar staan!

Wat is er nog meer te doen?
Van 10.30 tot 12.00 uur zal Jutta haar eigen voorleesfeestje houden! Er wordt voorgelezen aan kinderen van 2 tot 8 jaar. Kom gezellig langs en schuif aan! Verder is ook Bathmen Dementievriendelijk van 10.00 tot 11.00 uur en 13.30 tot 14.30 aanwezig om vragen te beantwoorden en uitleg te geven over De Dementheek en de bijbehorende collectie. Ook krijg je de hele dag 5% korting bij de Wereldwinkel.