Nieuws uit de Athenaeumbibliotheek

Resultaat 71 - 80 (van 86)

• Lebuïnus in de marge Bekijk details

30 maart 2018

Blog van de conservator bij de expositie ‘De lezer aan het woord’ in de Athenaeumbibliotheek

• Deventer Liederenhandschrift Bekijk details

13 maart 2018

Literatuurhistorica Cécile de Morrée (Universiteit Utrecht) geeft een lezing over het Deventer liederenhandschrift. Maar komt dit middeleeuwse handschrift eigenlijk wel uit Deventer?

• Start expositie 'De Lezer aan het Woord' Bekijk details

21 februari 2018

Over sporen van lezers in de eeuwenoude boeken van de Athenaeumbibliotheek

• Minicolleges in de Athenaeumbibliotheek Bekijk details

13 februari 2018

Kruip weer terug in de collegebanken! In het kader van de Boekenweek 2018 organiseert de Athenaeumbibliotheek twee minicolleges, die elk een half uur duren. Bart Ramakers en Hans Mulder gaan in op verschillende onderwerpen die aansluiten bij het centrale thema van de Boekenweek: natuur. De minicolleges vinden plaats van 20.00 tot 21.30 uur in de hal van de Athenaeumbibliotheek (Klooster 12). Inloop is vanaf 19.30 en de toegang is gratis. Vanwege de beperkte ruimte graag van tevoren aanmelden bij...

• Lezingenreeks in de Athenaeumbibliotheek Bekijk details

1 februari 2018

In het voorjaar van 2018 organiseert de Athenaeumbibliotheek een serie van drie lezingen. Op drie donderdagen in februari, april en juni zullen jonge onderzoeksters ingaan op diverse onderwerpen, waarbij de link wordt gelegd met een of meer topstukken uit de bijzondere collecties van de Athenaeumbibliotheek.

• Vitrines Athenaeumbibliotheek zijn weer gevuld Bekijk details

24 oktober 2017

Vorige week hebben we de tentoonstelling Heilzame planten afgebroken en de vitrines opnieuw gevuld met topstukken uit de collectie. Tot eind januari zijn er boeken te bewonderen die het verhaal vertellen over het ontstaan van de Athenaeumbibliotheek en de geschiedenis van de boekcollectie.

• Suzan Folkerts nieuwe conservator Athenaeumbibliotheek Bekijk details

5 september 2017

Op maandag 4 september is Suzan Folkerts begonnen als conservator van de Athenaeumbibliotheek van de Bibliotheek Deventer. In haar functie zal ze zich gaan bezighouden met onderzoek, beheer, ontsluiting en presentatie van de collectie.

• Tuinfeest 2017 Bekijk details

19 juli 2017

Tuinfeestspecial in de Athenaeumbibliotheek Ieder jaar is de oude binnenstad van Deventer het podium voor meer dan 30 dichters. Rondom Theater Bouwkunde dragen zij voor uit eigen werk in het intieme decor van middeleeuwse kloostertuinen.

• Tijdschriftenbestand Athenaeumbibliotheek verkleind Bekijk details

25 januari 2017

Het aantal tijdschriften op de leesplank van de Athenaeumbibliotheek is verkleind. De tijdschriften die uniek zijn voor de Athenaeumbibliotheek blijven.

• Ontdek 750 jaar IJssellandschap! Bekijk details

23 december 2016

Op donderdag 22 december 2016 is in de Athenaeumbibliotheek in Deventer de aftrap gegeven voor de feestelijke viering van 750 jaar IJssellandschap. IJssellandschap en haar rechtsvoorganger De Verenigde Gestichten beheert en ontwikkelt sinds 1267 land, landgoederen, boerderijen en huizen rondom Deventer.

Paginanavigatie