Rondleiding expositie ‘De lezer aan het woord’

Gepubliceerd op: 8 mei 2018 10:27

De collectie van de Athenaeumbibliotheek wordt gekoesterd en veilig in de kluis bewaard. Je moet er niet aan denken dat een bezoeker zijn gedachten neerpent op het kwetsbare papier. En toch is dat eeuwenlang gebeurd. Veel lezers hebben hun sporen in de boeken achtergelaten. Deze aantekeningen in de kantlijn geven ons een uniek inkijkje in het leven van de gebruikers. De expositie: De lezer aan het woord laat een aantal sprekende voorbeelden zien. Op donderdag 24 mei om 15.00 uur bieden we een gratis rondleiding bij de expositie.

De rondleiding begint in de Kloosterzaal op de 1e verdieping van de Athenaeumbibliotheek (Klooster 12). Hier zal de geschiedenis van de Athenaeumbibliotheek kort toegelicht worden en kunt u een aantal topstukken uit de collectie bewonderen. Hierna zal tekst en uitleg worden gegeven bij de expositie beneden in de hal. De rondleiding duurt in totaal een uur. Er kunnen maximaal 15 bezoekers deelnemen aan de rondleiding. U kunt zich aanmelden voor de rondleiding bij sfolkerts@obdeventer.nl. Let op: de Kloosterzaal is moeilijk te bereiken voor mensen die slecht ter been zijn.