Nieuws uit de Athenaeumbibliotheek

Resultaat 81 - 86 (van 86)

• Van Liber Exodus tot Statenbijbel op 7 januari 2017 Bekijk details

9 december 2016

Op 31 oktober is ‘500 jaar protestant’ in Amsterdam van start gegaan. Er wordt een estafette van provincie naar provincie gehouden. In januari is Overijssel aan de beurt. De slotviering wordt op 31 oktober 2017 in Utrecht gehouden.

• Virtueel kijkje in kapel uit 1500 Bekijk details

23 november 2016

Bezoekers van het Geert Groote Huis kunnen zich laten meevoeren naar de tijd van Geert Groote. Met een virtual-reality-bril kunnen ze een kijkje nemen in de verdwenen kapel van Geert Groote en zijn volgers.

• Paul Kluwer opent expositie 'Oude en nieuwe wijsheid' Bekijk details

10 november 2016

De heer Paul Kluwer heeft de expositie 'Oude en nieuwe wijsheid' - van Nico Kluwer tot Ankh-Hermes op 10 november in de Athenaeumbibliotheek geopend.

• Schenking Georg Hartong Bekijk details

25 oktober 2016

Al veertig jaar verzamelt Deventenaar Georg Hartong boeken over Overijssel. Sinds 1991, nu een kwart eeuw geleden, bevindt een groot deel van zijn collectie zich in de Athenaeumbibliotheek aan Het Klooster. In de vijfentwintig jaar breidde de collectie zich door schenkingen voortdurend uit.

• Topstukken Athenaeumbibliotheek naar internationale tentoonstelling Bekijk details

4 oktober 2016

Op de tentoonstelling Heilig Schrift in Museum Catharijneconvent in Utrecht zijn twee bijzondere handschriften uit Deventer Athenaeumbibliotheek te zien. Het gaat om kolossale middeleeuwse Hebreeuwse Bijbelboeken van een eerbiedwaardige ouderdom. Opvallend in deze dertiende-eeuwse boeken zijn de illustraties.

• Leerlingen van Het Vlier bezoeken Athenaeumbibliotheek Bekijk details

7 juni 2016

Meer dan 300 leerlingen van Het Vlier hebben in mei een bezoek gebracht aan de Athenaeumbibliotheek Deventer. Ze kregen informatie van medewerkers van de bibliotheek over de geschiedenis van het pand, over de boekdrukkunst en ze konden bijzondere schatten uit de 'Schatkamer' bekijken.

Paginanavigatie