Resultaat 11 - 20 (van 147)

• Introductieweek in de Bibliotheek Centrum Bekijk details

20 augustus 2024

Plan je bezoek aan de Bibliotheek Centrum vooruit, want op woensdag 28 augustus en donderdag 29 augustus is het drukker dan normaal in de bibliotheek. Op deze dag staan de deuren van de Bibliotheek Centrum namelijk wijd open voor de nieuwe studenten die kennis komen maken met de stad.

• Let op: Werkzaamheden Bibliotheek Centrum Bekijk details

20 augustus 2024

Op vrijdag 30 augustus zijn er werkzaamheden aan het entreegebied van de Bibliotheek Centrum. De bibliotheek blijft bereikbaar, alleen op een andere manier dan je gewend bent.

• Blog: Tussentijd Bekijk details

19 augustus 2024

Het is rustig in de Bibliotheek aan de Stromarkt. Een klein meisje van een jaar of twee komt op blote voeten de trap opgelopen. Oma draagt haar schoentjes. Het meisje voelt zich thuis, ze weet precies waar zich de jeugdafdeling bevindt, met boeken, speelobjecten en verkleedkleren.

• Freshman gaat met vakantie Bekijk details

5 augustus 2024

Na een regenachtige start, maakt de regen nu toch plaats voor heerlijk zomers weer! Onze collega's van biebcafé Freshman gaan er dan ook even tussenuit.

• Ervaar de zomer met boeken,taal en literatuur tijdens het Woordwaarde Festival Bekijk details

25 juli 2024

Wie gek is op taal, kan deze zomer een uitstapje naar de binnenstad van Deventer niet missen. Met de Deventer Boekenmarkt als inspiratiebron vindt in het eerste weekend van augustus weer een editie van hét festival over boeken, taal en literatuur plaats. Tijdens het Woordwaarde Festival kun je in de Bibliotheek Centrum terecht voor leuke zomerworkshops.

• Vier de zomer in de bieb! Bekijk details

2 juli 2024

De maand juli is aangebroken en dat betekent dat de zomervakantie bijna voor de deur staat! Kom in de zomervakantie langs voor diverse activiteiten of leen de leukste boeken voor je vakantie of in de hangmat in je tuin.

• Gewijzigde openingstijden in de zomervakantie Bekijk details

2 juli 2024

Vanwege de zomervakantie zijn er in juli en augustus aangepaste openingstijden. We zetten ze graag even voor je op een rij.

• Reis mee met Vakantielezen! Bekijk details

2 juli 2024

Vakantielezen is ons zomerleesprogramma voor kinderen uit groep 3 van de basisschool (en ouder). Samen met Fenna Ramos, bekend van Zappelin, blijven we de hele zomervakantie doorlezen met elkaar! Voor jonge kinderen is het van belang om tijdens de zomervakantie door te blijven lezen om het leesniveau op peil te houden. Maar belangrijker nog: te ervaren dat lezen ontzettend leuk is!

• Binnenkort makkelijker inloggen voor bibliotheekdiensten Bekijk details

14 juni 2024

Goed nieuws! Binnenkort kun je op één manier, met één account inloggen voor alle diensten van de Bibliotheek. Of je nu een boek wil reserveren of een e-book wil lenen.

• Op naar de stembus voor de Europese Verkiezingen Bekijk details

29 mei 2024

Op donderdag 6 juni vindt de Europees Parlementsverkiezing plaats. In Nederland kiezen we eens in de vijf jaar de Nederlandse leden die ons in het Europees Parlement gaan vertegenwoordigen. Maar hoe maak je een goede stemkeuze? En welke partijen staan eigenlijk waarvoor? We helpen je graag op weg!

Paginanavigatie