Resultaat 121 - 130 (van 130)

• Op weg naar de gemeenteraadsverkiezingen 2022 Bekijk details

11 februari 2022

Op woensdag 16 maart mogen we weer naar de stembus, dit keer voor de gemeenteraadsverkiezingen. Goed voorbereid de gemeenteraadsverkiezingen in? In februari en maart hebben wij verschillende leuke activiteiten, alles rondom het thema democratie.

• Blog: Vertrouwen burgers in lokale overheid laag Bekijk details

11 februari 2022

Op de voorpagina van de zaterdagkrant van Trouw van 5 februari staat een groot artikel over de daling van het vertrouwen van de burger in hun lokale overheid. Bijna 40% van de Nederlanders zegt weinig tot zeer weinig vertrouwen te hebben in hun gemeente. Zo blijkt uit een analyse van Kieskompas in opdracht van de krant. En dat met de gemeenteraadsverkiezingen voor de deur. Welke rol spelen bibliotheken eigenlijk ten aanzien van democratische waarden en wat doen wij als Bibliotheek Deventer?

• Tentoonstelling 'Van hand tot hand. Boekcultuur in 15e-eeuws Deventer' Bekijk details

4 februari 2022

Tot en met 7 mei 2022 is de expositie 'Van hand tot hand. Boekcultuur in 15e-eeuws Deventer' te bekijken in de Bibliotheek Centrum. In de Proosdij is een aantal unieke boeken uit de collectie van de Athenaeumbibliotheek te zien.

• De Nationale Voorleesdagen 2022 Bekijk details

14 januari 2022

Van woensdag 26 januari tot en met zaterdag 5 februari 2022 vinden voor de 19e keer De Nationale Voorleesdagen plaats, dit keer met een feestelijke online aftrap op woensdag 26 januari.

• Ruimere openingstijden Bekijk details

14 januari 2022

Komende week verruimen wij de openingstijden van de Bibliotheek Centrum, Keizerslanden en Colmschate.

• Tv-serie ‘Klik ‘m aan’ helpt met digitale vaardigheden Bekijk details

12 januari 2022

Jezelf redden op de computer, tablet of smartphone. Dat is niet altijd vanzelfsprekend voor iedereen. Bibliotheken in Overijssel zetten zich er voor in dat iedereen volwaardig mee kan doen.

• Doe mee aan de gedichtenwedstrijd van de Bibliotheek en MIMIK! Bekijk details

6 januari 2022

Met de landelijke Gedichtendag gaat op de laatste donderdag van januari traditiegetrouw de Poëzieweek van start. MIMIK en de Bibliotheek Deventer organiseren voorafgaand aan de Poëzieweek 2022 in Nederland en Vlaanderen opnieuw een gedichtenwedstrijd. Thema dit jaar is “Natuur".

• Blog: Lichtpuntjes Bekijk details

23 december 2021

Ik sloeg een zucht van verlichting toen ik afgelopen zaterdag, bij de laatste persconferentie over de coronacrisis, premier Rutte hoorde zeggen dat bibliotheken openblijven, net als andere essentiële winkels en voorzieningen. Het toont aan hoe groot de relevantie is van bibliotheken in de lokale samenleving.

• Hulp bij afspraak boosterprik of actualiseren QR-code Bekijk details

15 december 2021

De boostercampagne komt op stoom. Dat betekent dat er weer veel geregeld moet worden. En het liefst digitaal. Voor mensen die hier wat hulp bij kunnen gebruiken staan wij klaar.

• Techniekworkshops in de Kerstvakantie Bekijk details

9 december 2021

Tetem organiseert in de kerstvakantie superleuke workshops voor kinderen van 6 - 16 jaar! Van maandag 27 t/m donderdag 30 december kan je kind lekker creatief bezig zijn in de Bibliotheek Centrum met bouw- en maakworkshops.

Paginanavigatie