Bas Kuipers en Isa Maron signeren 'Het magische stadion'

Gepubliceerd op: 12 maart 2024 16:04

Go Ahead Eagles aanvoerder Bas Kuipers heeft er sinds kort een baan bij: hij is kinderboekenschrijver! Samen met zijn moeder, schrijfster Isa Maron, schreef hij het boek Het magische stadion. Op woensdag 20 maart van 15.00-17.00 uur komen Bas en Isa naar de Bibliotheek Centrum om hun nieuwe kinderboek te signeren. Kom jij ook langs?

Het magische stadion

Mateo en Floortje wonen in een magisch stadion, onder het "bovengrondse" stadion van Go Ahead Eagles. Ze doen knotsgekke oefeningen, springen in een zwembad vol cola, roetsjen van glijbanen en eten hamburgers op de ondergrondse camping. Vlak voor een belangrijke wedstrijd doen Floortje en Mateo een vreselijke ontdekking: het magische stadion wordt bedreigd door de directeur van de Geldfabriek. De kinderen laten dit niet zomaar gebeuren. Zullen ze het magische stadion kunnen redden? Het boek is geschikt voor kinderen vanaf ongeveer 10 jaar en is uiteraard bij ons te leen!

Scoor een boek

Scoor een boek is ons jaarlijkse leesplezierproject voor groep 5 in samenwerking met Go Ahead Eagles. Dit jaar worden ca. 800 kinderen op school uitgedaagd om met plezier boeken te lezen (oftewel: te scoren). Daarbij worden ze aangemoedigd door Go Ahead Eagles spelers: Bas Kuipers, Dean James en Evert Linthorst.

Met Scoor een boek willen wij het leesplezier van kinderen stimuleren. Want als je plezier hebt in lezen, ga je het meer doen en word je er beter in. Eigenlijk een beetje hetzelfde als trainen voor een voetbalwedstrijd! Wil jij thuis ook boeken scoren? Meer informatie over Scoor een boek vind je op deze pagina.

Drukte in de Bibliotheek Centrum

Kom je op woensdag 20 maart naar de Bibliotheek Centrum om te werken of studeren? Hou er rekening mee dat het die middag drukker zal zijn dan je gewend bent in verband met de signeersessie op het Marktplein op de begane grond.