Scoor mee met de bibliotheek en Go Ahead Eagles

Gepubliceerd op: 19 januari 2024 12:39

Yes, Scoor een boek is weer van start! Dit is ons jaarlijkse leesplezierproject voor groep 5 in samenwerking met Go Ahead Eagles. Dit jaar worden ca. 800 kinderen op school uitgedaagd om met plezier boeken te lezen (oftewel: te scoren). Daarbij worden ze aangemoedigd door Go Ahead Eagles spelers: Bas Kuipers, Dean James en Evert Linthorst.

Met Scoor een boek willen wij het leesplezier van kinderen stimuleren. Want als je plezier hebt in lezen, ga je het meer doen en word je er beter in. Eigenlijk een beetje hetzelfde als trainen voor een voetbalwedstrijd!

Tijdens Scoor een Boek moedigen Go Ahead Eagles spelers de kinderen aan, dit door filmpjes die in te klas vertoond worden. Bibliotheekmedewerkers gaan op bezoek bij verschillende scholen om samen met de leerlingen aan de slag te gaan met lezen. Aan het einde van Scoor een Boek is er voor de kinderen die mee hebben gelezen en gescoord een meet & greet in de bibliotheek met hun Go Ahead Eagles-helden!

In 2024 zal het alweer de achtste editie zijn van Scoor een Boek. Samen met de maar liefst 25 deelnemende scholen hebben we er enorm veel zin in. We zijn benieuwd of ook het aantal gelezen boeken (6214) van vorig jaar overtroffen gaat worden!

Thuis boeken scoren

Maar niet alleen op school wordt gelezen, óók thuis. Kinderen die op school meedoen met Scoor een Boek krijgen een poster mee naar huis met leesopdrachtjes en -spelletjes. Die mogen ze met het hele gezin doen en kruisen ze af op hun poster.

Is de poster vol? Dan mag de poster ingeleverd worden in een van onze vestigingen. De kinderen maken kans op één van de vijf gesigneerde Go Ahead Eagles-voetballen. Houdt jouw kind van voetbal en/of Go Ahead Eagles en wil je dat er thuis meer gelezen wordt? De leesposters zijn af te halen bij al onze vestigingen of te downloaden via onze website. Kom gezellig langs en scoor mee!

Scoor je boeken hier