Samen genieten van verhalen tijdens de Nationale Voorleesdagen

Gepubliceerd op: 5 januari 2024 11:30

Van 24 januari tot en met 3 februari zijn de Nationale Voorleesdagen, het grootste boekenfeest voor kinderen van 0 tot 6 jaar. Met lekker voorlezen begint een leven lang leesplezier!

Tijdens de Nationale Voorleesdagen laten we zien hoe leuk en belangrijk voorlezen is. Samen met opa en oma, in de kring op school, tijdens een voorleesuurtje in de bieb of heerlijk thuis op schoot. Naast dat samen voorlezen ontzettend leuk is, heeft het ook een positief effect op de woordenschat en het tekstbegrip. Bovendien ontwikkelen kinderen naast hun taalgevoel ook een beter inlevingsvermogen.

Prentenboek van het Jaar

Tijdens de nationale voorleesdagen staat het Prentenboek van het Jaar centraal. Dit jaar is het prentenboek Help! Een verrassing! van Miriam Bos gekroond tot Prentenboek van het Jaar 2024. Een hartverwarmend verhaal over vriendschap, verwachtingen en verrassingen, waarin het vosje August tot zijn grote schrik verrast wordt door zijn vriendin Suus.

Wat is er te doen in de bieb?

Online Voorleesfeestje Help! Een verrassing! | dinsdag 23 januari | 10.00 - 10.30 uur | Online | Gratis
Muziekdocente Nelleke Roozenbeek leest op speelse wijze voor uit het boek Help! Een verrassing! van Miriam Bos. Nelleke zingt liedjes en doet doe-spelletjes voor het scherm.Dit online voorleesfeestje is geschikt voor ouders met kinderen tot 4 jaar. Deelname is gratis en aanmelden kan tot 20 januari. Meer informatie over het Online Voorleesfeestje.

BoekStart Voorleesuurtjes
Kom samen met je kindje genieten van het BoekStart voorleesuurtje in onze Bibliotheek. Tijdens de Nationale Voorleesdagen staan de BoekStart Voorleesuurtjes in het thema van het Prentenboek van het Jaar 2024. Je kan op verschillende plekken terecht voor een voorleesuurtje:

• Bibliotheek Colmschate, woensdag 24 januari van 10.00 - 11.00 uur.
  • Bibliotheek Centrum, woensdag 24 januari van 10.00 - 11.00 uur.
  • 't Hovenhuus, donderdag 25 januari van 10.00-11.00 uur.
  • Bibliotheek Keizerslanden, vrijdag 26 januari van 10.00 - 11.00 uur.

Nog geen lid?

Is jouw kindje nog geen lid van de bibliotheek? Een lidmaatschap van de Bibliotheek Deventer is gratis voor iedereen tot 27 jaar. Schrijf je (klein)kind tijdens de Nationale Voorleesdagen in en ontvang (zolang de voorraad strekt) een voorleesknuffeltje cadeau! Inschrijven kan online via deze pagina of kom langs bij een van onze vestigingen.

Meer lees en voorlees tips!