Het eerste grote stadsgedicht

Gepubliceerd op: 8 februari 2023 15:34

Op zaterdag 28 januari gingen Alied en Marieke samen met jou aan de slag met het eerste grote stadsgedicht over Vriendschap

Op een zeer frisse maar prachtige zaterdagmiddag werd er bij de entree van de Bibliotheek Centrum met veel enthousiasme gedicht. Alied (Deventer Stadsdichter) en Marieke gingen in gesprek met bezoekers over vriendschap.

Vriendschap komt in verschillende vormen en maten, vrienden steunen, lachen, luisteren, beleven en inspireren. Vrienden zijn een essentieel deel van wie we zijn en worden. Ook poëzie kan je vriend zijn. Op grote vellen papier zijn verschillende bezoekers druk bezig geweest met het eerste grote stadsgedicht. Het resultaat mag er zijn want aan het einde van de middag werd er meters aan gedicht uitgerold door de Bibliotheek Centrum! Het hele gedicht is voor nu hier te lezen. Op onze social media kanalen laten weten wanneer het gedicht in de Bibliotheek te bewonderen is.

Lees de Turkse vertaling van het gedicht hier.