Deventer bundelt krachten om technische sector te promoten

Gepubliceerd op: 15 september 2022 14:01

Technologie ontwikkelt zich steeds sneller en beïnvloedt ons leven in hoge mate. Dat is ook te zien op de arbeidsmarkt. Bijna alle beroepssectoren zijn afhankelijk van goed geschoold technisch personeel. Het aantal openstaande vacatures is nergens zo groot als in de techniek en ICT.

Helaas kiezen te weinig jongeren voor opleidingen met een techniekprofiel. Om te laten zien hoe belangrijk de technische sector is worden in Deventer de krachten gebundeld. Samen met andere ondernemers, onderwijs en overheid instellingen gaan wij ons inspannen om leerlingen en volwassenen meer en beter te informeren over een toekomst in de techniek.

Oprichting Technicampus Experience Centre
Op woensdag 14 september tekenende het Deventer bedrijfsleven, het primair tot het hoger onderwijs, de culturele sector en gemeente Deventer een intentieverklaring. Hiermee verbinden wij ons aan de oprichting van de Technicampus Experience Centre (TEC). TEC is een plek op verschillende locaties waar je kennis kan komen maken met techniek.

Kennismaken met techniek in de Bibliotheek
Op ons Makersplein op de tweede verdieping in de Bibliotheek Centrum kun je kennis komen maken met techniek. Wil je weten wat er allemaal te doen is op ons Makersplein? Bekijk hier de agenda en kom langs!