Cursus 'Voel je goed!' voor gezonder eten en een fitter leven

Gepubliceerd op: 24 januari 2024 13:00

Vanaf 6 februari start het programma ‘Voel je goed!’ in de Buurtfabriek aan de Bierstraat in Deventer. Deze cursus, georganiseerd door de Bibliotheek Deventer, is voor iedereen die wil werken aan een gezonde leefstijl en graag adviezen krijgt in makkelijke taal.

Voel je goed! is een cursus in makkelijke taal voor mensen die graag adviezen willen over gezond eten en meer bewegen. In een kleine groep werk je samen met een voedingscoach en vrijwilligers aan een gezonder eetpatroon met minder calorieën. Naast informatie over voeding is er elke les aandacht voor beweging.

Een diëtist geeft iedere deelnemer in vier gesprekken persoonlijke eet- en beweegadviezen.  Een uitstapje naar de supermarkt met de diëtist zit ook in het programma. Net als de workshop ‘Koken binnen je budget’ en een cursus dansen. Elke deelnemer krijgt een map met praktische informatie in eenvoudige taal over verschillende onderwerpen, zoals de Schijf van Vijf, slim kopen, gezond koken, kinderen en overgewicht.

Gratis meedoen

De cursus start op dinsdagochtend 6 februari en bestaat uit wekelijkse bijeenkomsten van ongeveer drie uur. Deelname is gratis. Wil je meer weten of je aanmelden? Neem dan contact op met Cleo den Os via 0570-675790 of cleodenos@bibliotheekdeventer.nl of kijk op de website van de Bibliotheek.

Het programma ‘Voel je goed!’ is een samenwerking tussen de Bibliotheek Deventer, Stichting Lezen en Schrijven en De Buurtfabriek. De begeleiding van de deelnemers is in handen van voedings- en leefstijlcoaches, diëtisten, danscoaches en vrijwilligers.