Vier de zomer in de bieb!

Gepubliceerd op: 5 juli 2023 10:57

Het is eindelijk zomer en dat betekent dat de zomervakantie bijna voor de deur staat! Kom in de zomervakantie langs voor leuke activiteiten of leen de leukste boeken voor je vakantie of die warme middag in de tuin.

Activiteiten in de zomervakantie

Film in onze bioscoop | Bibliotheek Centrum | Elke woensdag om 10.00 uur | €1,00
Start je dag met een film! Elke woensdagochtend kun jij een film kijken in onze huiskamerbioscoop. Bekijk onze agenda om te zien welke films wij deze zomer draaien. Vanaf 6 jaar. Bekijk het filmaanbod hier.

PrutsHub | Bibliotheek Centrum | Elke woensdag van 14.30 - 16.30 uur | Gratis
Lekker aan de slag met Japanse bouwsteentjes, programmeren, robots, klei en meer. Er is elke week iets anders te doen, dus laat je verrassen en pruts met ons mee! Vanaf 6 jaar tot 12 jaar. Meer informatie over de Prutshub.

De Leesbeesten | Bibliotheek Centrum | Elke laatste donderdag van de maand van 15.30 - 16.30 uur  Gratis
We komen bij elkaar in een leesclub om lekker over boeken te praten. Dus heb je een geweldig boek gelezen dat indruk op je heeft gemaakt en wil je daar iets over vertellen? Of ben je fan van een boekenserie waarvan je vindt dat iedereen die moet lezen? Of ben je gewoon benieuwd naar leuke leestips van andere kinderen? Schuif dan gezellig aan! Van 10 tot 13 jaar. Meer informatie over De Leesbeesten.

Doebieb-middag | Bibliotheek Centrum | dinsdag 29 augustus van 13.30 - 16.00 uur | Gratis
Deze middag is er in de bieb van alles te doen. Leer deze middag 3D tekenen met een Ipad, bouw met lego of ga aan de slag met houtskool, pastelkrijt en nog véél meer! De workshops worden gegeven door een techniek- en tekendocent. Je vindt ze op de tweede verdieping. Is er geen plek meer bij de workshops? Dan kun je altijd bouwen met LaQ, een stop-motionfilmpje maken, een speurtocht doen of een theatertje knutselen. Voor kinderen vanaf 7 jaar, bekijk hier het programma van de Doebieb-middag.

Woordwaarde Festival | Bibliotheek Centrum| Van 3 tot en met 5 augustus
Wie gek is op taal, kan deze zomer in Deventer zijn hart ophalen. Tijdens het Woordwaarde Festival zijn op een tal van locaties in de stad leuke activiteiten te doen. En zo ook bij ons in de bieb! Een festival dat volledig in het teken staat van het boek, taal en literatuur. Bekijk hier het programma van het Woordwaarde Festival in de bieb.

Zomerse leestips

We hebben selecties gemaakt van heerlijke boeken om te lezen in de zomervakantie. Of lees een mooi boek dat zich afspeelt in je favoriete vakantieland.

Deze zomer nieuw in de bibliotheek

Bekijk alle nieuwe boeken

Langer genieten van je geleende materialen

Ook deze zomer kun jij weer langer genieten van je geleende materialen. Leen jij materialen vanaf vrijdag 7 juli en vóór maandag 14 augustus dan is de uitleenperiode van je materialen zes weken in plaats van de gebruikelijke vier.

Heb je vragen over geleende materialen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice of vraag het een van onze collega's in de bibliotheek. We helpen je graag.

Mis niks van de bibliotheek!

Wil jij als eerste op de hoogte zijn van onze dienstverlening, activiteiten en nieuws uit de bibliotheek? Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief