Deventer Woordwaarde Festival, de plek waar boeken, taal en literatuur tot leven komen

Gepubliceerd op: 26 juli 2023 10:13

Ontdek deze zomer de ultieme ervaring voor taalliefhebbers in Deventer! Met de boekenmarkt als inspiratiebron staat volgende week de stad in het thema van boeken, taal en literatuur. Tijdens het Woordwaarde Festival kun je in de Bibliotheek Centrum terecht voor verschillende leuke workshops en lezingen.

Tijdens dit festival bundelen verschillende culturele instellingen hun krachten om in de stad een programma neer te zetten met voor ieder wat wils. Van donderdag 3 tot en met zondag 6 augustus is er in de stad van alles te beleven en kun je meemaken wat taal ons te bieden heeft. Zo zijn er bij ons in de Bibliotheek Centrum veel leuke verschillende activiteiten om aan deel te nemen!

Wat is er te doen in de Bibliotheek?

Workshop column schrijven | donderdag 3 augustus | 10.30 - 12.30 uur | €2,50 | Bibliotheek Centrum
Hoe schrijf je een column die raakt? Tijdens de twee uur durende workshop werken we toe naar een minicolumn. We leren over de kunst van een sterke openingszin, analyseren de columns van beroemde columnisten en schrijven zelf een pakkend stukje tekst. Meer informatie over de workshop.

Workshop Schrijftraining | donderdag 3 augustus | 13.30 - 14.30 | €2,50 | Bibliotheek Centrum
Klim in de pen en schud je creativiteit op! In deze workshop creëer je personages, bedenk je metaforen en leer je werken met dialoog. Meer informatie over de schrijftraining.

Workout voor je schrijfspieren | vrijdag 4 augustus | 10.30 - 12.30 uur | €2,50 | Bibliotheek Centrum
Tijdens de workout voor je schrijfspieren doen we allerlei oefeningen die je helpen om in de juiste schrijfmodus te komen. Met muziek, stopwatch en verrekijkers. Meer informatie over de workshop.

Wat zegt een klassenfoto van toen: alles of niets? | vrijdag 4 augustus | 14.30 - 16.00 uur | Leden: €5,00  Niet leden: €7,50 | Bibliotheek Centrum
Wim Daniëls geeft een toegankelijke, voor iedereen goed te begrijpen voordracht over de geschiedenis van de spelling, zodat te begrijpen valt waarom onze spellingregels geworden zijn zoals ze nu zijn. Meer informatie over de lezing

Schrijf je stad | zaterdag 5 augustus | 10.30 - 12.30 uur | €2,50 | Bibliotheek Centrum
Schrijven over je eigen stad, buurt, straat, huis. De mooie of merkwaardige gebeurtenissen, grappige gesprekken, de onopvallende plekken en onverwachte schoonheid. Meer informatie over schrijf je stad.

Schrijvers op het terras | zaterdag 5 augustus | 14.30 - 17.00 |  Gratis | Bibliotheek Centrum
Maarten Spanjer, Suzanna Jansen en Marc Daniel van Diemen zijn te gast in onze tuin! Tijd voor lichte ironie, bizarre ontmoetingen, muziek, fijnzinnige vondsten, cabaret, wonderlijke en originele verhalen, vindingrijke invalshoeken en gloedvolle performances. Meer informatie over schrijvers op het terras.

Bekijk hier het hele programma