Nederland Leest gaat van start

Gepubliceerd op: 27 oktober 2022 14:11

In november staat de campagne Nederland Leest centraal in de Bibliotheek. Het thema van Nederland Leest is dit jaar 'Oud worden, Jong blijven.'

Oud worden, jong blijven

De afgelopen jaren was een periode waarbij we ons meer bezig zijn gaan houden met onze gezondheid. Oud worden willen we allemaal, maar tegen het proces van ouder worden kunnen we best opzien. Hoe blijf je fit en vitaal? En hoe zorg je ervoor dat je in elke levensfase contact houdt met je medemens? Een goed begin is de Bibliotheek! Een plek waar je jezelf kan informeren, anderen kunt ontmoeten en waar je met elkaar hierover in gesprek kunt gaan.

Geschenk van de Bibliotheek

Kom naar een van onze vestigingen tijdens Nederland Leest en krijg het boek 'Mevrouw mijn moeder' van Yvonne Keuls van ons cadeau! Met dit boek richtte Yvonne Keuls een liefdevol monument op voor haar ouder wordende moeder. Deze ontroerende roman is een prachtig gesprek tussen moeder en dochter, over een bijzonder verleden en vitaal ouder worden. Het boek werd in bekroond met de Publieksprijs 1999. Het boek kan vanaf 1 november en daarna de hele maand november gratis opgehaald worden in jouw bibliotheek, zolang de voorraad strekt.

Digitale titels
Ook dit jaar is er weer een digitale versie van het boek te leen, je kunt het e-book hier lenen. Liever een luisterboek? Deze is te vinden op deze pagina.

Meer informatie
Op zoek naar andere boeken binnen het thema 'Oud worden, jong blijven' of wil je meer lezen of te weten komen over Yvonne Keuls? Bekijk dan onze tips op deze pagina.

Nederland Leest

Nederland Leest is een jaarlijkse bibliotheekcampagne van stichting CPNB die het lezen van boeken bevordert met steeds een ander thema. In het hele land wordt Nederland Leest georganiseerd om lezers met elkaar te verbinden. Meer informatie over Nederland Leest is hier te vinden.