Kunstcircuit gaat verder binnen onze bibliotheek

Gepubliceerd op: 18 januari 2023 09:30

Op 1 januari was de fusie officieel en zijn onze nieuwe collega's van Kunstcircuit verhuisd van de Keizerstraat naar de Stromarkt. De intermediaire functie van Kunstcircuit op het gebied van Onderwijs, Amateurkunst & Talentontwikkeling en het Sociaal Domein is met ons samen gegaan. De facilitaire functie wordt overgenomen door de Deventer Schouwburg.

Onze directeur Alice van Diepen: "Wij kijken ernaar uit om samen met de collega's van Kunstcircuit deze functie door te ontwikkelen en creatieve verbindingen te zoeken met domeinen waar de Bibliotheek van oudsher actief in is. Vanaf het eerste moment hebben we ik er vertrouwen in gehad dat deze combinatie van functies goed past. Met deze fusie creëren we een rijker en breder programma voor de stad."

Dit samengaan van expertise op gebied van taal, kennis en informatie, cultuureducatie en -participatie en boekenerfgoed creëert een belangrijke meerwaarde voor de stad. Als culturele verbinder en adviseur is Kunstcircuit op haar plek binnen onze bibliotheek. Samen maken we ons sterk voor de persoonlijke ontwikkeling van alle Deventenaren.

De naam Kunstcircuit blijft bestaan en alle activiteiten met de huidige samenwerkingspartners worden vanuit de Bibliotheek Deventer voortgezet.