We vieren 'thuis' tijdens de kinderboekenweek!

Gepubliceerd op: 22 september 2023 09:59

Van 4 tot en met 15 oktober is het weer Kinderboekenweek! Dit jaar is het thema 'Bij mij thuis' en vieren we thuis in alle vormen, verschillen en gelijkenissen.

Bij mij thuis lezen we elke avond voor het slapengaan. Bij mij thuis kun je heel ver boven de stad uitkijken. Bij mij thuis vieren we het Suikerfeest. Bij mij thuis wonen twee mama’s. Bij mij thuis eten we elke vrijdag patat. Bij mij thuis zijn alle deuren breed genoeg voor de rolstoel van mijn broertje. Hoe is het bij jou thuis? Wat maakt jouw huis een thuis? Bij iedereen is het thuis anders. We kunnen zoveel van elkaar leren, lees mee!

Kom naar de bieb er is vanalles te doen

Speurtocht "Waar of niet waar"? | woensdag 5 t/m zaterdag 14 oktober | tijdens openingstijden van de Bibliotheek | Bibliotheek Centrum
Tijdens de Kinderboekenweek vind je op de vloer van elke bibliotheek stickers die je vast nieuwsgierig maken naar boeken. Pak een antwoordvel erbij, lees de tekst op de stickers goed en check de stellingen op het antwoordvel: is dit waar of niet waar? Meer informatie over de speurtocht.

Het Kinderboekenweekspektakel | zondag 8 oktober | van 10.30 - 15.00 uur | Bibliotheek Centrum
Traditiegetrouw sluiten wij de Kinderboekenweek af met het leukste kinderboekenfeestje van het jaar, Het Kinderboekenweekspektakel! Kom kennis makens met kinderboekenschrijvers Erik van Os, Annet Schaap en Jozua Douglas.

Maar er is die dag nog veel meer te doen: sluit aan bij een tekenworkshop van illustrator Kees de Boer, ga naar het optreden Kikker is Kikker van Duo Rinascente en nog veel meer andere leuke activiteiten! Ter plekke boeken kopen kan ook: daarvoor kun je terecht bij de stand van Boekhandel Praamstra.Let op: Voor sommige activiteiten is het nodig om een kaartje te kopen. Bekijk het hele programma hier.

Dummie de mummie mini-escaperoom (8+) | dinsdag 10 en woensdag 11 oktober | van 14.30 - 16.30 uur | Bibliotheek Centrum
Welkom in het huis van Dummie de mummie, Goos en Klaas Guts! Alles is klaar voor vertrek naar Egypte, alleen... de vliegtickets zitten in een kluisje en vanwege zijn vliegangst is vader Klaas de code van het kluisje vergeten. Aan jouw kind de taak om alle raadsels op te lossen die leiden naar de code van het kluisje én de vliegtickets te bemachtigen, voordat het vliegtuig vertrekt! Meer informatie over de escaperoom.

Deventer Leesbeesten geven advies | donderdag 12 oktober | van 15.00 - 17.00 uur | Bibliotheek Centrum
Kinderen van onze leesclub Deventer Leesbeesten helpen jouw kind vanmiddag aan een fantastisch boek. Deze boekenexperts zie je tussen 15.00-17.00 lopen in de Bibliotheek Centrum.Trek ze aan hun bloesje, vraag advies of ga gewoon een leuk gesprek aan over kinderboeken! Meer informatie over De Deventer Leesbeesten.

Meer leestips, activiteiten en informatie over de Boekenweek vind je hier!