Kom in de kerstvakantie naar de bieb!

Gepubliceerd op: 6 december 2023 15:47

De laatste maand van het jaar is aangebroken, de Sint is net het land weer uit en het aftellen kan beginnen. Rondom de feestdagen zijn er leuke activiteiten in de kerstvakantie, maar houd ook rekening met een aantal gewijzigde openingstijden zodat jij zorgeloos gebruik kan maken van jouw bibliotheek.

Gewijzigde openingstijden rondom de feestdagen

Wil jij lekker blijven lezen in december of langskomen bij een activiteit? Dat kan! Let wel op onze gewijzigde openingstijden tijdens de feestdagen. We hebben voor jou alle gewijzigde openingstijden per vestiging op een rijtje gezet. Je vindt alle informatie op deze pagina.

Wat is er te doen in de bibliotheek?

BoekStart voorleesuurtje | woensdag 27 december | 10.00 - 11.00 uur | Bibliotheek Centrum & Bibliotheek Colmschate| Gratis
Kom samen met je kindje genieten van het BoekStart voorleesuurtje in onze Bibliotheek. Meer informatie over het BoekStart voorleesuurtje.

Film in de kerstvakantie | woensdag 27 december | 10.00 uur | Bibliotheek Centrum | €1,00
Begin je vakantie goed met een film in onze huiskamerbioscoop. Deze film is geschikt voor alle leeftijden. Meer informatie over de film.

PrutsHub | woensdag 27 december | 14.30 - 16.00 uur | Bibliotheek Centrum | Gratis
Ben je tussen de 6 en de 12 jaar en hou je ervan om dingen te ontdekken en uit te proberen? Dan ben je elke woensdagmiddag welkom bij de PrutsHub. Meer informatie over de PrutsHub.

Leesclub Deventer Leesbeesten | donderdag 28 december | 15.30 - 16.30 uur | Bibliotheek Centrum | Gratis
Leesmonsters en boekenwurmen tussen ca. 10 en 13 jaar opgelet: elke tweede en laatste donderdag van de maand kun je in de Bibliotheek je soortgenoten ontmoeten! Meer informatie over de leesclub.

BoekStart voorleesuurtje |vrijdag 29 december | 10.00 - 11.00 uur | Bibliotheek Keizerslanden| Gratis

Voorstelling Pinokkio (5+) | vrijdag 29 december | 11.00 uur | Bibliotheek Centrum | €1,00
Beleef met je kind de avonturen van Pinokkio, verteld door meesterverteller Eric Borrias. Meer informatie over de voorstelling.

Techportaal | vrijdag 29 december | 14.30 - 16.30 uur | Bibliotheek Centrum | Gratis
Ben je tussen de 8 en de 14 jaar en hou je ervan om dingen te ontdekken en uit te proberen? Ontdek dan de techniekworkshops op de Makersplaats. Meer informatie over techportaal.

Voorstelling Koning van Katoren (7+) | vrijdag 29 december | 14.30 uur | Bibliotheek Centrum | €1,00
De vrolijke koning van het land Katoren is gestorven en zes zure ministers regeren het land. Maar in de nacht dat de oude koning sterft, wordt Stach geboren. Hij wil de nieuwe koning van Katoren worden! Meer informatie over de voorstelling.

BoekStart voorleesuurtje | woensdag 3 januari | 10.00 - 11.00 uur | Bibliotheek Centrum & Bibliotheek Colmschate| Gratis

Film in de kerstvakantie | woensdag 3 januari | 10.00 uur | Bibliotheek Centrum | €1,00
Begin je vakantie goed met een film in onze huiskamerbioscoop. Deze film is geschikt voor kinderen vanaf 6 jaar. Meer informatie over de film.

PrutsHub | woensdag 3 januari | 14.30 - 16.00 uur | Bibliotheek Centrum | Gratis
Ben je tussen de 6 en de 12 jaar en hou je ervan om dingen te ontdekken en uit te proberen? Dan ben je elke woensdagmiddag welkom bij de PrutsHub. Meer informatie over de PrutsHub.

Voorstelling Nest (3+) | donderdag 4 januari | 11.00 uur & 14.30 uur | Bibliotheek Centrum | €1,00
Nest is een grappige en ontroerende voorstelling over dieren, families, bezit en afscheid nemen. Meer informatie over de voorstelling.

BoekStart voorleesuurtje |vrijdag 5 januari | 10.00 - 11.00 uur | Bibliotheek Keizerslanden| Gratis

Voorstelling Assepoester (3+) | vrijdag 5 januari | 11.00 uur | Bibliotheek Centrum | €1,00
Een vertelster kijkt in haar eeuwenoude magische vertelbol en ziet een meisje, Assepoester, verdrietig en alleen zitten voor de open haard. Meer informatie over deze voorstelling.

Voorstelling Acrobaat Kees heeft hoogtevrees (3+) | vrijdag 5 januari | 14.30 | Bibliotheek Centrum | €1,00
Acrobaat Kees is koorddanseres. Ze valt tijdens een circusvoorstelling naar beneden en krijgt hoogtevrees. Zal ze ooit nog durven optreden? Meer informatie over de voorstelling.

Voorstelling Woeste Willem (4+) | zaterdag 6 januari | 11.00 uur & 14.30 uur | Bibliotheek Centrum | €1,00
‘Woeste Willem’ is een vertelvoorstelling over stoer doen, bang zijn en over vriendschappen die je niet aan ziet komen. Meer informatie over de voorstelling.

Lekker blijven lezen in de vakantie

Liever met een boek op de bank? Elke week voegen wij nieuwe boeken toe aan onze collectie, deze vind je hier. Benieuwd naar meer leestips of op zoek naar inspiratie rondom het thema kerst of winter? Klik dan op de onderstaande knop voor meer tips.

Klik voor meer tips!