Update: Herinrichting Stromarkt

Gepubliceerd op: 9 mei 2022 13:02

Het is je misschien al wel opgevallen, de gemeente is momenteel druk bezig met het herinrichten van verschillende plekken in de stad. Zo zijn ze op het Grote Kerkhof bijna klaar en dat betekent dat ze nu rondom de Bibliotheek aan de Stromarkt aan de slag gaan.

Maandag 11 april starten de werkzaamheden voor de herinrichting rondom de Bibliotheek Centrum. Dit gebeurt in verschillende fases. De Bibliotheek Centrum blijft bereikbaar, alleen op een andere manier dan je gewend bent. Om jouw bezoek aan de Bibliotheek Centrum zo gemakkelijk mogelijk te maken, zetten we deze fases voor jou op een rij. Zo weet je wat je de komende periode kan verwachten:

Fase 1 van 11 april tot en met 3 mei (oranje)
In de eerste fase wordt het stuk tussen de Proosdijpasage en de Nieuwstraat aangepakt. Je kan tijdens deze periode wel gebruik maken van de fietsenstalling aan het Lamme van Dieseplein en de Bibliotheek Centrum is bereikbaar via loopplaten.

Fase 2 van 19 april tot en met 20 mei (rood)
In de tweede fase wordt het stuk voor onze hoofdingang tot en met het Kunstlokaal erbij betrokken. Je kan tijdens deze periode wel gebruik maken van de fietsenstalling aan het Lamme van Dieseplein en de Botermarkt, de Bibliotheek Centrum is bereikbaar via loopplaten.

Fase 3 vanaf 9 mei (blauw)
In de derde fase wordt er gewerkt aan het stuk tussen het Kunstlokaal en Romeo en Juliet. Autoverkeer langs de Bibliotheek is niet meer mogelijk. Je kan tijdens deze periode gebruik maken van de fietsenstalling aan het Lamme van Dieseplein en de Botermarkt, de Bibliotheek Centrum is bereikbaar via loopplaten. De invalideparkeerplaats verhuist mee met de werkzaamheden naar de korte zijde van de Stromarkt (zuidwestgevel).

Parkeren
Het is niet mogelijk om gedurende de herinrichting van de Stromarkt de auto te parkeren rondom de Bibliotheek Centrum. De dichtstbijzijnde parkeerplaats is aan de Nieuwe Markt.

Meer informatie
Wij houden je op de hoogte als er veranderingen zijn, houd onze website goed in de gaten de komende periode. Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust.

Benieuwd naar de plannen, de uitvoering of de reden waarom de pleinen heringericht worden? Op deze website van de Gemeente Deventer staat nog extra informatie.