Theatervoorstelling 'Filters' in de Bibliotheek Centrum

Gepubliceerd op: 20 maart 2024 11:00

Vanaf zaterdag 23 maart speelt het Theaterschip de voorstelling 'Filters' in de Bibliotheek Centrum. Het Theaterschip heeft een voorstelling voor leerlingen in het Voortgezet Onderwijs gemaakt. Plan je bezoek aan de Bibliotheek Centrum vooruit, het zal deze week drukker zijn dan normaal in de bibliotheek.

De voorstelling

Wat is waar, en wat is gelogen? Hoe maak je onderscheid, in een wereld waarin leugens zich steeds meer vermengen met de realiteit? In een wereld waarin je niet meer weet wie of wat je moet geloven, en waarin ‘fake news!’-roepers zelf soms het hardst liegen van allemaal. Tijdens een theatrale route door de bibliotheek beland je in de wonderlijke, verwarrende en onnavolgbare zoektocht van verschillende personages die proberen een mysterie te ontrafelen. Maar wie is te vertrouwen? Wat is waar, en wat niet? En ís er wel een mysterie?

Een theaterervaring die laat zien wat er gebeurt als je meningen met feiten verwart. En die ons vraagt of het soms niet waardevoller is om stil te zijn. Eén verhaal, vier verdiepingen, duizenden boeken, talloze interpretaties.

Bezoek aan de Bibliotheek Centrum

De theatervoorstelling vindt plaats op verschillende plekken in de bibliotheek. Kom jij de komende week naar de Bibliotheek Centrum? Houdt er rekening mee dat het drukker kan zijn dan je gewend bent, ook is er tijdens de voorstellingen dialoog en muziek te horen. Wil je rustig werken of studeren? Zoek dan een plekje in de stilte ruimte in de Proosdijkamer op de begane grond.

Speeldata

• Zaterdag 23 maart om 13.00 uur en 15.30 uur
  • Maandag 25 maart van 10.45 tot 14.45 uur
  • Dinsdag 26 maart van 10.45 tot 14.45 uur
  • Woensdag 27 maart van 10.45 tot 12.45 uur.

Ik wil graag naar de voorstelling

Wil je de voorstelling bijwonen? De voorstelling op zaterdag 23 maart is toegankelijk voor publiek, meer informatie en tickets zijn te verkrijgen via onderstaande knop.

Meer informatie over Filters