Kom je met de fiets naar Bibliotheek Centrum? Houd de ingang dan vrij.

Gepubliceerd op: 27 januari 2023 13:51

Het is natuurlijk fijn om je fiets lekker dicht bij de ingang te zetten. Als je snel een boek komt inleveren kan dat ook, er zijn een paar fietsenrekken geplaatst vlakbij het entreegebied. Het is ook heel belangrijk dat iedereen makkelijk en veilig naar binnen kan. En dat lukt vaak minder goed. Blijf je wat langer? Zet je fiets dan even in één van de stallingen om de hoek. Wel zo prettig voor andere bezoekers!

Waar kan ik mijn fiets parkeren?

Rondom het gebouw zijn een aantal plekken waar je op korte loopafstand je fiets kan neerzetten. Op de plattegrond hieronder zie je precies waar ze zijn.

1: De fietsenrekken voor de ingang
Er zijn een paar fietsenrekken vlakbij de ingang, handig bij een kort bezoekje. Zet je hier je fiets neer? Zorg er dan voor dat je het mindervalidepad en de weg daarnaartoe goed vrij laat. Er is hier beperkt plek. Weet je al dat je wat langer blijft? Of zijn de rekken vol? Kies dan een plekje op de volgende twee fietsenstallingen.

2: Het Lamme van Dieseplein
Links van de ingang vind je op het Lamme van Diesplein een bewaakte fietsenstalling. Er is hier naast ruimte voor fietsen ook plek voor scooters en brommers.

3: De Botermarkt:
Schuin achter de bibliotheek zit de Botermarkt. Pluspunt: hier staat je fiets droog!

Denk met ons en de gemeente mee

We doen samen ons best om het mooie nieuwe entreegebied goed toegankelijk te houden. Heb je goede ideeën voor de fietsparkeeruitdaging? Laat het ons dan weten! Dat kan door een mail te sturen naar secretariaat@bibliotheekdeventer.nl