Heb jij je digitale erfenis op orde? Doe mee met de workshop!

Gepubliceerd op: 18 april 2024 12:00

Iedereen heeft digitale bezittingen. Mensen bellen, betalen, mailen en leven via hun digitale apparaten. Maar wat als iemand plotseling overlijdt? Hoe kom je als nabestaande dan bij belangrijke bestanden met emotionele- of zelfs financiële waarde als je geen wachtwoord of code hebt?

Kan én mag je samen met de nabestaanden en de vinger van een overledene een telefoon ontgrendelen? Waarom moet je geen abonnementen en online accounts (laten) opzeggen na een overlijden, hoe voorkom je identiteitsfraude na overlijden en wat kan een inboedelverzekering eventueel betekenen voor nabestaanden?

Doe mee met de workshop

Digital Life Legacy is het kennis en expertisecentrum op het gebied van de digitale nalatenschap en geeft op woensdag 12 juni een workshop in de Bibliotheek Centrum. Een levendige presentatie waar emotie en humor elkaar afwisselen met recente voorbeelden en praktische tips die je nu al aan het denken zetten maar vooral bewustwording creëren rondom het thema digitaal nalatenschap.

Praktische informatie
De workshop wordt gegeven op woensdag 12 juni van 19.30 - 21.00 uur in de Bibliotheek Centrum. Mee doen is gratis, aanmelden is verplicht. Dat kan via onderstaande knop.

Aanmelden voor de workshop