Boekenpilot met Buro Holland

Gepubliceerd op: 15 mei 2023 15:03

Op maandag 15 mei overhandigde Lilian van Hoof, docent DigiTaalhuis van Bibliotheek Deventer, een serie boeken aan Güliz Tomruk-Kisi, directeur van Buro Holland. Het opleidingsinstituut voor Nederlandse inburgeringstrajecten mag het materiaal, bestaande uit 30 boeken op zowel A1, A2 en B1 niveau, een kwartaal lang lenen en gebruiken voor tijdens de lessen van inburgeraars.

In september ontvangt Buro Holland weer een nieuwe ‘collectie op locatie’. "Met deze boekencollectie van de Bibliotheek kunnen onze deelnemers nog meer leeskilometers maken. Een belangrijke voorwaarde om de taal sneller te leren en de woordenschat uit te breiden. Wij kijken uit naar deze samenwerking!", aldus Güliz Tomruk-Kisi. Komend najaar wordt de pilot geëvalueerd.