Blokken voor je examens in de bieb

Gepubliceerd op: 21 april 2022 11:25

Zoek je een plek om te leren voor je examens? Kom studeren in de bibliotheek! In onze vestiging op de Stromarkt vind je veel studeerplekken. Zorg er wel voor dat je op tijd komt, want vol is vol.

Rustige momenten

Op woensdag- en donderdagavond zijn we tot 20:00 uur open en kun je in alle rust leren. Tijden waarop het niet druk is in de Bibliotheek Centrum:

• Maandag en dinsdag tussen 09.00 - 13.00 uur
  • Woensdag tussen 09.00 - 13.00 uur en 18.00 en 20.00 uur
  • Donderdag tussen 18.00 en 20.00 uur
  • Vrijdag tussen 13.00 - 14.00 uur

Let op: op 4 mei is de Bibliotheek Centrum geopend tot 18.00. Op donderdag 12 mei tussen 16.00 - 20.00 uur en dinsdag 17 mei van 14.00 - 18.00 zijn er op de tweede etage minder studeerplekken beschikbaar.

Werk je het liefst in complete stilte? Dan is onze stilteruimte dé plek voor jou. Deze vind je in de Proosdij op de begane grond.

Tip: in de Bibliotheek Colmschate en Keizerslanden zijn ook studeerplekken waar je je boeken in kan duiken.

Houd rekening met elkaar

We willen iedereen een fijne plek bieden om te leren. De piano op de begane grond kan daarom tijdelijk niet gebruikt worden. Gelukkig staat er op de tweede verdieping nog een piano met koptelefoon waarop je je wél kunt uitleven.

In al onze vestigingen is er WiFi. We vragen je om geen eigen eten en drinken te nuttigen in de bibliotheek, met uitzondering van een appel, boterham of flesje water. In je pauze kun je een gezonde lunch, een kopje koffie of thee bij Freshman halen. Op verschillende studeerplekken vind je een QR-code die je kunt scannen om te bestellen. Wel zo handig!

Let op: de herinrichting van de Stromarkt is in volle gang. Momenteel kunnen er geen fietsenrekken voor de ingang van de bibliotheek staan. We willen je graag verzoeken je fiets te plaatsen op de Botermarkt of het Lamme van Dieseplein zodat de stoep voor iedereen toegankelijk blijft.

Meer informatie over studeren in de bieb kun je op deze pagina vinden.

Heb je vragen? Stel ze gerust. We wensen je veel succes de komende weken!