Belastingspreekuren van start in april

Gepubliceerd op: 29 maart 2023 14:54

Op de afbeelding zie je twee personen achter een computer in de bibliotheek.

Steeds meer regelzaken gaan tegenwoordig via internet. Ook de jaarlijkse belastingaangifte die in deze periode weer ingevuld moet worden. Kom je er niet helemaal uit? We bieden gratis hulp aan bij het invullen van je belastingaangifte, ook als je geen lid bent van de Bibliotheek.

Wat is het belastingspreekuur?

Tijdens het belastingspreekuur helpen ervaren vrijwilligers met het invullen van de aangifte, het beantwoorden vragen of het nakijken van de aangifte. Iedereen die recht heeft op toeslagen kan bij de Bibliotheek Deventer een afspraak maken voor hulp bij de digitale belastingaangifte. Samen met Raster en Carinova Vrijwillige Thuisadministratie organiseert de Bibliotheek een aantal spreekuren in de maand april.

Een afspraak maken

De belastingspreekuren zijn op afspraak. Je kan een afspraak maken door te bellen naar Raster (0570 - 857218) of naar de Bibliotheek (0570 - 675700). Het is ook mogelijk om bij één van onze vestigingen naar binnen te lopen een een afspraak te maken, we helpen je graag.

Voorwaarden voor hulp

De hulp is bedoeld voor mensen die recht hebben op toeslagen. Daarnaast mag het vermogen in box 3 niet hoger zijn dan de belastingvrije voet van € 50.650 per persoon.

Bekijk hier de agenda