De Artificiële Intelligentie (AI) Parade is gestart

Gepubliceerd op: 20 september 2022 09:41

Op 15 september is de AI-parade feestelijk geopend in de bibliotheek van Zwolle. AI, ook wel bekend als artificiële intelligentie, is overal om ons heen. Toch is het voor veel mensen onbekend. Wij willen daar verandering in brengen. Tijdens de AI-parade kom je door inspirerende lezingen, dialoogsessies, exposities en workshops meer te weten over Artificiële Intelligentie.

De technologie van de toekomst

Misschien heb je er weleens wat over gehoord, AI, ook wel artificiële of kunstmatige intelligentie genoemd. Voor sommige mensen is AI nog een vaag begrip en dat terwijl AI al een groot deel uitmaakt van ons dagelijks leven.

Denk bijvoorbeeld aan het persoonlijke aanbod dat je ontvangt tijdens online winkelen of auto's die zelf reageren op gevaarlijke situaties. Artificiële intelligentie is de technologie van de toekomst. Juist daarom vinden we het belangrijk dat je te weten komt wat AI inhoudt en welke invloed het heeft op ons dagelijks leven.

De AI-parade is te bezoeken in de bibliotheken in Zwolle, Deventer, Hengelo en Enschede. Daarna reist de parade tot juni 2023 langs andere bibliotheken in Nederland. Kom langs, praat mee en laat je inspireren!

Wat is er te doen in de bibliotheek

Bouw je eigen chabot | zaterdag 1 oktober | 14.00 - 16.00 | Makersplein, Bibliotheek Centrum
Kom langs bij de Skills Dojo en zie wat jij kunt doen met ‘slimme computerprogramma’s en zelflerende machines’. Leer wat Kunstmatige Intelligentie (AI) is en wat je er thuis en op school aan kunt hebben. Meer informatie

Lezing 'Verslaafd aan algortime: stoppen met scrollen' | woensdag 19 oktober | 19.30 -  20.00 | Bibliotheek Centrum