Meer leren over online Veiligheid en Privacy

Op deze verzamelpagina vind je allerlei informatie over online veiligheid en privacy.

Quizzen

Wil je je online kennis testen? Er zijn verschillende online quizzen te maken. Bekijk ze hier.

Cursusboeken

• Veiligheid en onderhoud windows 10 - papieren variant van de online cursus; via Seniorweb, € 7,95
  • Cursus veilig en bewust online - papieren variant van de online cursus; via Seniorweb, € 7,95
  • Boek ‘Uw windows 10 computer beveiligen en backuppen’; via Seniorweb, € 14,-
  • Wachtwoordenlogboek, via Seniorweb, € 11,95
  • Boek ‘Veilig en vertrouwd online’, via Seniorweb, € 10,95

Kijk ook eens hier welke boeken er in de bibliotheek te zien of te leen zijn over dit thema.

Cursussen

Online cursus 'Veilig en bewust online'
 van Seniorweb. Gratis te volgen. Vraag een account aan via de bibliotheek door een mail te sturen naar: digitaalhuis@bibliotheekdeventer.nl.

Online cursus Veiligheid en onderhoud (windows 10) van Seniorweb. Gratis te volgen. Vraag een account aan via de bibliotheek door een mail te sturen naar: digitaalhuis@bibliotheekdeventer.nl.

Welkom online -> Dagelijks Leven -> Betalen op internet. Voor dit lesprogramma is eenmalige een anonieme aanmelding nodig om een inlogcode te krijgen, zodat website kan onthouden waar je gebleven bent.

Online cursus 'Zo werkt fraude!', een initiatief van de gezamenlijke banken. 10 online lesssen over het herkennen en voorkomen van fraude.

Liever geen hele cursus volgen of een boek doorwerken? Dan zijn er de volgende mogelijkheden:

• Seniorweb biedt Leren aan huis waarbij op maat ingegaan wordt door een vrijwilliger op vragen/problemen.
  • Kom naar het Oefenplein in de Bibliotheek Keizerslanden. Kijk op onze agenda voor de actuele data en tijden.

Verder lezen, kijken en leren

Website Maak het ze niet te makkelijk

Website van de Rijksoverheid over senioren en veiligheid. Met links naar informatie en filmpjes n.a.v. de publiekscampagne van 2020-2021

Website Veilig bankieren