Uitleenvoorwaarden en tarieven

van de Bibliotheek Deventer in 2023

Lidmaatschappen
Een volledig overzicht vind je hier.

Vanaf 14 jaar wordt bij het inschrijven een geldig legitimatiebewijs gevraagd: rijbewijs, paspoort, verblijfsdocument of identiteitskaart. Personen jonger dan 14 jaar kunnen enkel worden ingeschreven in aanwezigheid en/of met toestemming van hun wettelijk vertegenwoordiger.

• Jeugd- en jongerenlidmaatschap tot 27 jaar
  • Volwassen lidmaatschap
    € 5,00 per maand
  • Digitaal lidmaatschap (via de Online Bibliotheek, alleen e-books en luisterboeken)
    € 42,00 per jaar
  • Rechtop! (met coupon Rechtop!)
    € 30,00 per jaar

Je kunt voor je partner (woonachtig op hetzelfde adres) een gratis partnerpas laten maken; deze wordt gekoppeld aan jouw betaald lidmaatschap.

Tarieven

• Aanvragen / reserveren media binnen Overijssel
  • Aanvragen / reserveren media buiten Overijssel
    € 5,00
  • Aanvragen / reserveren muziek cd/-dvd bij Muziekweb
    € 3,00
  • Gebruik van computers en WiFi
    gratis
  • Telaatgeld bij volwassen abonnemen; alle media per titel per dag (alleen voor de dagen dat de Bibliotheek geopend is)
    € 0,15
  • Telaageld bij jeugd- en jongerenabonnement: geen
  • Vervanging boek Athenaeumbibliotheek
    minimaal € 46,00 per boek
  • Vervangende pas
    € 3,75
  • A4 kopie / print
    zwart-wit € 0,10 | kleur € 0,50
  • A3 kopie
    zwart wit € 0,20 | kleur € 1,00
  • Administratiekosten bij nota
    € 5,40
  • Linnen tas
    € 1,25

Te betalen bedragen dienen liefst direct betaald te worden; dit kan uitsluitend met de pinpas. Kleine bedragen kun je maximaal 3 maanden open laten staan, daarna wordt je lenerspas geblokkeerd.
Bij een openstaande schuld van € 7,00 of meer wordt je lenerspas direct geblokkeerd totdat de kosten betaald zijn.

Leenregels
Leen maximaal 25 materialen voor een periode van 4 weken.
Is jouw e-mailadres bij ons bekend? Dan sturen wij je enkele dagen voor het einde van de uitleentermijn een inleverattentie. Verlengen is gratis. Dit kan maximaal 2 keer via Mijn Bibliotheek.
Verlengen is niet mogelijk als de titel door een andere lener is gereserveerd.
Verlengen is niet mogelijk als het exemplaar afkomstig is uit een bibliotheek buiten Overijssel.

Met je bibliotheekpas kun je lenen in alle vestigingen van de Bibliotheek Deventer en in alle andere openbare bibliotheken in Overijssel.

Je kunt gastlenen in de rest van Nederland. Informatie over gastlenen is hier te vinden.

Als lid ga je akkoord met het bibliotheekreglement. Het volledige en actuele bibliotheekreglement kun je hier vinden.

Wil je meer weten?
Neem contact met ons op via klantenservice@bibliotheekdeventer.nl of 0570 675700, of spreek een medewerker in de Bibliotheek Deventer aan.