Podium voor ontwikkeling

In ieder hart schuilt een creatief mens

In de Schrijfwerkplaats leerden mensen met een migratie-achtergrond onder professionele begeleiding creatief Nederlands schrijven. Dit als aanvulling op de taallessen bij NT2-scholen en Taalcafés, gericht op artistieke expressie.

Lees meer over ervaringen met de Schrijfwerkplaats

De filmclub in onze huiskamerbioscoop

Zo'n 100 films zagen de leden van de filmclub van het Humanistisch Verbond de afgelopen 10 jaar. Dirk Metselaar selecteerde ze bijna allemaal en kiest voor films die juist niet in het filmhuis worden vertoond.

Lees meer over de ervaring met onze huiskamerbioscoop

Dag van de Mensenrechten in de Bibliotheek

Ieder jaar - op de Dag van de Mensenrechten op 10 december - bieden wij ruimte aan Amnesty International om hun schrijfactie te organiseren. Brieven schrijven is Amnesty’s meest beproefde actiemiddel.

Lees meer over de bieb en de maatschappij

Dit was er te doen in 2022

Samenwerking met Kunstcircuit

Op 1 januari 2023 bundelden Kunstcircuit Deventer en de Bibliotheek Deventer de krachten in één multifunctionele organisatie. Hierover lees je meer in het jaarverslag van 2023. Samenwerking tussen de organisaties was er echter al volop in 2022. Binnen het programma ‘Deventer Perspectief’ bijvoorbeeld.

Meer over de samenwerking