Samen lezen in een leesclub

Samen lezen is leuk! Het is vaak inspirerend om met anderen over boeken te praten. Dat kan in een leesclub. Wil je je aansluiten bij een leesclub of er zelf één beginnen? We hebben een aantal praktische zaken op een rijtje gezet.

Hoe vind ik een leesclub?
Wil je je aansluiten bij een bestaande leesclub? Wij begeleiden er 36 in Deventer en omstreken. Informeer via info@bibliotheekdeventer.nl of zij plek hebben voor nieuwe leden. Helaas kunnen wij zelf geen extra leesclubs begeleiden, maar we hebben wel goede tips voor diegenen die zelf een leesclub willen beginnen of zich ergens bij aan willen sluiten!

Ook buiten de Bibliotheek Deventer zijn mogelijkheden om je aan te sluiten bij een leesclub. Kijk bijvoorbeeld eens op mijnleesclub.nl. Of kijk bij Senia. Online leesclubs vind je op de site van Hebban.

Wil je elke maand samen met een Nederlandse of Vlaamse schrijver een boek lezen? Dit kan via de Brommer op zee-app. Informatie over de app vind je op deze pagina.

Denk ook eens aan e-books
De nieuwste boeken zijn vaak heel populair bij leden van de bibliotheek, je moet er soms lang op wachten om ze te kunnen lezen. Maar veel van deze boeken zijn ook beschikbaar als e-book! Meteen te lezen op je e-reader, tablet of telefoon. Hier vind je een heleboel tips voor titels om te lezen.