Paul Kluwer opent expositie 'Oude en nieuwe wijsheid'

Gepubliceerd op: 10 november 2016 18:57

De heer Paul Kluwer heeft de expositie 'Oude en nieuwe wijsheid' - van Nico Kluwer tot Ankh-Hermes op 10 november in de Athenaeumbibliotheek geopend.

In 2016 heeft Paul Kluwer het gehele fonds van zijn vader Nico Kluwer tot Ankh-Hermes aan de Athenaeumbibliotheek Deventer geschonken. En nog brengt de familie regelmatig een doosje met boeken naar de bibliotheek.
Deze bijzondere boeken over spritualiteit, esoterie, gezondheid en paranormale wetenschappen zijn in deze expositie te bezichtigen. In de tentoonstelling die de titel ‘Oude en nieuwe wijsheid’ heeft gekregen, komen vele hoogtepunten en bijzondere uitgaven aan bod vanaf 1923 tot heden.

In aanwezigheid van zijn vrouw en dochters, familie, auteurs, vrienden, genodigden en geïnteresseerden vertelde Paul Kluwer over de geschiedenis van zijn familie en de uitgeverij Kluwer en Ankh-Hermes, vertelde hij met passie over het vak van uitgever, de beroemde Ankertjes, de trouwe werknemers en meer.
Paul Kluwer opende de expositie door het doorknippen van een rood lint, waarna de gasten konden genieten van de prachtige selectie van de collectie.

Dinand Webbink, cultuurhistorisch medewerker van de Bibliotheek Deventer, publiceerde in het Magazine MijnStadMijnDorp een artikel met achtergrondinformatie over deze expositie.
De tentoonstelling is van 14 november tot 20 januari 2017 te bekijken.
Voor uitgebreide informatie over de tentoonstelling is er bovendien een app ontwikkeld. Deze is gratis te downloaden via http://www.sab-app.nl.