Rik van Iersel in Mimik

Gepubliceerd op: 11 september 2023 11:04

In het kader van het project hanze | art is Rik van Iersel op 28 september te bewonderen in Mimik. Onder de noemer hanze| art oude boeken | nieuwe kunst hebben de Athenaeumbibliotheek en uitgeverij petrichor een aantal kunstenaars uit verschillende disciplines gevraagd aan het werk te gaan met de bijzondere collectie van de Bibliotheek en daar hun ‘vertaling’ van te maken.

Eén van die kunstenaars is Rik van Iersel uit Eindhoven. Hij maakte duizenden foto’s van allerlei details (streepjes, vlekken, beschadigingen etc.) uit de boeken van de Athenaeumbibliotheek en verwerkte dat tot een intrigerende, kleurrijke, verrassende animatie. Deze animatie wordt in MIMIK voor het eerst vertoond, voorzien van live muziek (elektronica, samples, klarinet en saxofoons) door Senga Etna, bestaande uit de kunstenaar zelf en Edward Capel.

Koop je tickets hier