Expositie 'Verhalen om door te geven'

Gepubliceerd op: 28 november 2019 09:09

Tot 29 februari is de expositie 'Verhalen om door te geven' te bekijken in de Proosdij van de Bibliotheek Centrum. Een aantal bijzondere boeken uit de collectie van de Athenaeumbibliotheek laten sprookjes, legenden en verhalen door de eeuwen heen zien.

Sprookjes, legenden en fabels zijn eeuwenoud. Ze worden van generatie op generatie doorverteld bij het haardvuur. Pas later werden ze opgeschreven. Deze verhalen zijn nog steeds populair, niet alleen door boeken maar ook door (teken)films en stripverhalen.

De tentoonstelling is tot en met 1 maart 2020 te zien tijdens openingstijden van de Bibliotheek Centrum.

Volg ook het digitale boekenspoor in de bibliotheek aan de Stromarkt en ontdek meer over de collectie van de Athenaeumbibliotheek op beeldschermen in de boekenkasten.