Expositie 'Kennis binnen handbereik'

Gepubliceerd op: 2 maart 2020 08:56

Van 2 maart tot en met 3 juni 2020 is de expositie ‘Kennis binnen handbereik’ te zien in de Bibliotheek Centrum. In de Proosdij zijn een aantal boeken uit de collectie van de Athenaeumbibliotheek over wetenschap en kennis door de eeuwen heen te zien, zoals boeken over plantenkunde, rekenkunde en vreemde talen.

Deventer is van oudsher een kennisstad waar wetenschap een grote rol speelt. Via de Latijnse school, het Athenaeum Illustre en de Athenaeumbibliotheek bereikten de nieuwste inzichten de stad. De nieuwste kennis op het gebied van wetenschap en techniek was zo binnen handbereik. Tegenwoordig is veel kennis via internet voorhanden, maar lang voordat deze moderne techniek zijn intrede deed, was alle kennis in boeken te vinden.

De expositie is tijdens openingstijden van de Bibliotheek Centrum te bezichtigen. Volg ook het digitale boekenspoor in de bibliotheek aan de Stromarkt en ontdek meer over de collectie van de Athenaeumbibliotheek op beeldschermen in de boekenkasten.