Digitale bronnen

Volwassenen

Kijken & Luisteren

• Filmbieb Bekijk details

Vind je favoriete films en series op Filmbieb en leen ze via jouw bibliotheek.

• Luisterboeken Bekijk details

Luister op je tablet of telefoon naar de mooiste luisterboeken met de online Bibliotheek-app.

• Muziekweb Bekijk details

Muziekbibliotheek van Nederland. De gids voor klassiek, jazz, wereldmuziek en pop. Gratis luisteren binnen de bibliotheek.

• Podcasts Bekijk details

Koptelefoon in de aanslag? De online Bibliotheek zet wat interessante podcasts voor je op een rij. Over lezen, luisteren, boeken en bibliotheken.

Lezen & literatuur

• Uittreksel­bank Bekijk details

Ruim 2.700 uittreksels van Nederlandstalige en buitenlandse literatuur en zo'n 360 auteursportretten.

• LiteRom Bekijk details

Boekrecensies met tienduizenden artikelen, interviews en recensies over Nederlandstalige literatuur.

• E-books Naar de e-books

Altijd en overal lezen: in de online Bibliotheek vind je duizenden e-books.

• App TijdschriftenBieb Bekijk details

Lees tijdschriften op je telefoon of tablet. Van AutoWeek tot Yoga Magazine. De app is gratis voor bibliotheekleden.

• DBNL Naar DBNL

Wil je iets opzoeken over de Nederlandse letterkunde, taalkunde of cultuurgeschiedenis? DBNL herbergt een schat aan informatie.

• Eregalerij Naar Eregalerij

De eregalerij staat vol iconen uit de Nederlandse literatuur. Van Multatuli tot Vestdijk. Duik in de achtergrondinformatie, biografieën en originele teksten.

Kranten & andere naslagwerken